طی نامه سرگشاده ای عنوان شد

دعوت از رئیس جمهور برای پذیرش فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا

چاپ خبر
شناسه خبر: 1281
تاریخ انتشار: 02 می 202020:57
هداپرس: حزب همبستگی دانش آموختگان ایران (هدا) با ارسال نامه ی سرگشاده ای به دکتر روحانی از ایشان در خواست نمود برای بسیج تمامی امکانات کشور مسئولیت فرماندهی ستاد مبارزه با ویروس کرونا را برعهده بگیرد
دعوت از رئیس جمهور برای پذیرش فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی هداپرس متن این نامه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی»

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همانطوریکه که استحضار دارید اکنون بیشتر نقاط کشور بعلت سهل انگاری‌های صورت گرفته در کنترل مبادی ورودی بویژه از مقصد کشور چین، تداوم پرواز‌ها به این کشور و همچنین مقاومت در مقابل قرنطینه کردن کانون‌های شیوع ویروس از جمله شهر قم به ویروس کرونا (کویید١٩) آلوده شده است. با توجه به تجارب سایر کشور‌ها با اطمینان می‌توان گفت:در همان ابتدا می‌شد با اقدامات پیشگیرانه، دامنه سرایت عامل بیماری را محدود نمود تا بصورت غیرقابل کنترل در دورترین نقاط کشور گسترش و شیوع پیدا نکند و به بزرگترین بحران قرن اخیر برای تهدید سلامتی شهروندان ایرانی تبدیل نشود.

هرچند این مهمان ناخوانده کشور‌های مختلفی را درگیر نموده و نگرانی جهانی را برانگیخته و موجب اعلان وضعیت قرمز از جانب «سازمان بهداشت جهانی (WHO) شده است، ولی شوربختانه شیب تند ابتلاء هموطنان مان در جای جای کشور و نیز محدودیت مراکز بهداشتی و درمانی و منابع مالی و لجستیکی برای مبارزه با آن زنگ خطر جدی را بصدا درآورده است بطوریکه هر لحظه کوتاهی و یا مسامحه در مدیریت بحران کنونی می‌تواند عواقب غیرقابل جبرانی را برای کشور در حال و آینده در پی داشته باشد.

حزب همبستگی دانش آموختگان ایران ضمن تشکر قلبی و صمیمانه از زحمات طاقت فرسای همه اعضای کادر بهداشتی و درمانی کشور که با پذیرش مخاطرات فراوان در سنگر نخستین مقابله با این بلای خانمانسوز مشغول فعالیت هستند و تعدادی از ارزشمندترین همکاران خود را برای مداوای بیماران از دست داده و یا در بستر بیماری می‌بینند، متذکر‌ی شود مدیریت کنونی ستاد بحران ویروس کرونا نتوانسته است در کنترل شیب افزایشی تعداد مبتلایان موفقیتی کسب کند. دلیل اصلی این امر همانا ابعاد فرابخشی این ابر بحران ملی است که خارج از توان و اراده مرکز فرماندهی کنونی این ستاد می‌باشد.

بنابراین با درک اهمیت شرایط خطیر کنونی، به جد از جناب عالی که سوگند وفاداری در جهت محافظت از کیان ملت و حفظ آسایش و آرامش آن‌ها را یادکرده اید تقاضا داریم شخصا با قبول مسئولیت ستاد بحران به ساماندهی اقدامات صورت گرفته پرداخته و نسبت به بسیج تمامی امکانات بالقوه کشور اعم از لشگری و کشوری برای عبور از بحران مبادرت نمایید تا روح تازه‌ای در کالبد خسته و تحلیل رفته این ستاد دمیده شود. امید است این اقدامات باعث کاهش نگرانی‌های عمومی شده و تأثیرات مخرب سخنان وحشت افکن بدخواهان ملک و ملت را که در صدد القای ناکارآمدی مجموعه حاکمیت برای عبور از این بحران هستند، خنثی نماید.

مجددا یادآور می‌شود کنار نشستن و اکتفا نمودن به سخنرانی و موعظه جز اتلاف زمان طلایی برای حل مشکل پیش آمده، نمی‌تواند کوچکترین تأثیری در حل آن داشته باشد. بلکه صرفا تصمیمات قاطع، کارشناسی شده توأم با بسیج کلیه امکانات عمومی کشور در تمامی بخش‌های حاکمیت و همراهی و همکاری آحاد شهروندان با این اقدامات و در نهایت حتی توسل به ابزار مشروع اعمال قانون می‌تواند کشور را از این معبر سخت و خطرناک با هزینه کمتری عبور دهد.

با آرزوی روز‌های بهتر و آینده روشنتر برای ایران و ایرانیان

«حزب همبستگی دانش آموختگان ایران (هدا)»
برچسب ها:

دیدگاه خود را ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.