در گفتگو با ایرنا مطرح کرد

شریف:دغدغه اصلی اصلاح طلبان حفظ منافع ملی است

چاپ خبر
شناسه خبر: 672
تاریخ انتشار: 31 جولای 201910:09
دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: اگرچه اصلاح طلبان ممکن است به بعضی از سیاست‌های دولت انتقاد داشته باشند اما معتقدم تخریب دولت به هیچ عنوان شایسته نظام نیست.
شریف:دغدغه اصلی اصلاح طلبان حفظ منافع ملی است

احمد شریف» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره انتقادهای روز گذشته برخی نمایندگان از دولت، گفت: گرچه اصلاح طلبان ممکن است به بعضی از سیاست های دولت انتقاد داشته باشند ولی این دولت برخاسته از رای مردم و همواره مورد حمایت اصلاح طلبان بوده و هست. طبعا دغدغه اصلی اصلاح طلبان، حفظ منافع ملی است در آن زمان تصمیم گرفتند از فردی حمایت کنند که سوابق اصلاح طلبی نداشت و یک اصولگرای میانه رو بوده است.

وی با بیان اینکه رقیب دولت، اصولگرایان هستند نه اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان خود را متعهد می دانند که تا پایان عمر دولت از آن حمایت کنند و همزمان نقاط ضعف و انتقادها را به اطلاع آن برسانند ولی اینکه قصد آنها تضعیف دولت باشد صحت ندارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با تاکید براینکه بداخلاقی، برجسته کردن نقاط ضعف و تخریب دولت به هیچ عنوان شایسته نظام نیست، تصریح کرد: بهتر است به شکل موضوعی عملکرد مجلس، نمایندگان و فراکسیون ها را بررسی کنیم. با طرح نکردن موضوعات انحرافی، بگذاریم افکار عمومی درست تصمیم بگیرد.

شریف خاطرنشان کرد: کسی منکر وظیفه نظارتی مجلس بر عملکرد قوه مجریه نیست. سوال، تذکرواستیضاح جزو وظایف ذاتی مجلس است اما مهمترین وظیفه مجلس قانونگذاری است و باید دید در طول این ۴ سال چه قوانینی تصویب شده و این قوانین از طرف چه طیفی ارائه شده و یا اینکه دولت چه لوایحی را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در موضوع انتخابات دوم اسفندماه مجلس، تاکنون میان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و جبهه هماهنگی اصلاحات تقسیم کاری شکل نگرفته است، اظهار داشت: عکس شورای (جبهه) هماهنگی اصلاحات که از ۳۰ حزب تشکیل شده، جبهه اصلاح طلبان (شورای عالی سیاستگذاری) علاوه بر احزاب از وجود شخصیت های حقیقی هم بهره می برد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه این دو مجموعه مکمل هم هستند و نه موازی همدیگر، ادامه داد: با اینکه هر دو تشکل به طور جدی وارد مباحث انتخاباتی نشده اند ولی مقدمات کار در هر دو نهاد تصمیم ساز در حال فراهم شدن است. به رغم آنکه هردو به تازگی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز گرفته اند ولی همچنان با همان ساختار قبلی فعالیت می کنند.

شریف در پاسخ به پرسشی درباره ابهامات قانون جدید احزاب خاطرنشان کرد:  احزابی که دور هم جمع می شوند و جبهه سیاسی تشکیل می دهند حتما باید از لفظ «ائتلاف» استفاده کنند در حالی که لفظ ائتلاف موقتی بودن تشکیلات را به ذهن متبادر می کند. معمولا  از لفظ «جبهه» استفاده می کنند که محدودیت زمانی ندارد.

برچسب ها:

دیدگاه خود را ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.